Zmieniając nazwę towaru na stronie naszego sklepu Idosell możemy zauważyć, że oprócz nazwy produktu zmienia się także link do strony z produktem (adres URL). Przyjrzyjmy się bliżej, jakie mogą być następstwa tej zmiany, a także dlaczego warto zachować poprzedni link. Przedstawimy krok po kroku sposób na zachowanie poprzedniego linku Dowiedz się, czy istnieje możliwość automatycznego wprowadzania aktualizacji nazwy, przy zachowaniu poprzedniego linku.
W Idosell nazwa produktu jest skorelowana z linkiem URL strony produktu. Choć może się wydawać, że zaktualizowany adres URL, zadziała na korzyść i będzie miał lepszy wpływ na wyszukiwanie produktu, to w rzeczywistości jest na odwrót. Przez zmianę adresu, dana strona może stracić pozycję w wyszukiwaniach Google. Na szczęście Idosell przewidział ten scenariusz i tworzy przekierowanie 301 do nowego linku. Dzięki temu nowy link może przekazać moc poprzedniego, a tym samym jego pozycję podczas wyszukiwań. Niestety nie dzieje się to natychmiastowo i zanim mechanizm Google przetworzy zachowanie mocy dla powstałego przekierowania mogą upłynąć godziny, dni, tygodnie… a nawet miesiące. Z tego względu nie warto wprowadzać zmian w linku, jeżeli nie ma takiej konieczności. Frazy zawarte w URL mają marginalny wpływ na pozycję w wyszukiwarce.
Wniosek nasuwa się jeden: przy zmianie adresu URL możemy więcej stracić niż zyskać.
W Idosell nie istnieje opcja zachowania linku, podczas zmiany nazwy produktu. Możemy to jednak wykonać “ręcznie”. Poniżej przedstawiamy sposób, jak krok po kroku zmienić nazwę produktu w platformie Idosell.
UWAGA: ZMIANĘ NAZWY DOKONUJEMY DOPIERO PO SKOPIOWANIU I ZAPISANIU PIERWOTNEGO LINKU.
Po wejściu na platformę rozwijamy menu boczne > Wybieramy z menu edycji produktu zakładkę “Towary” > Następnie wejdźmy w “Listę towarów” > Wybierzmy produkt i wejdźmy w jego panel. Po prawej stronie wybierzmy jego “Widoczność w sklepie”:
W karcie tej zakładki na dole przewijamy do sekcji “Widoczność towaru w sklepach” stamtąd kopiujemy linki do kart towaru w naszym sklepie lub sklepach. Najlepiej będzie je zapisać do dowolnego pliku tekstowego, skąd później będziemy mogli skopiować.
Wracamy do menu edycji produktu i wybieramy zakładkę “Opisy”.
W karcie opisu zmieniamy nazwę produktu w rubryce “Nazwa towaru”.
W celu zachowania nowej nazwę, przewijamy kartę do dołu i wybieramy “Zapisz zmiany”.
Następnie powracamy do menu edycji produktu i wybieramy zakładkę “Marketing i SEO”
Po otworzeniu się karty wklejamy poprzednie linki w odpowiednich rubrykach “Adres URL” w zależności od sklepu (zakładki w karcie) i języka (rubryki) strony. Wklejone linki powinny być skrócone o początek linku, który jest widoczny przy rubryce. Na końcu klikamy “Zapisz zmiany”, po to by zachować poprzedni link.
Przy dużej ilości produktów “ręczne” wprowadzanie starego linku może być uciążliwe i czasochłonne. Wszystkie przedstawione powyżej operacje można zastąpić aplikacją indywidualną, która znacznie ułatwiłaby aktualizację produktów, przy zachowaniu linku. Obecnie nasz zespół opracowuje taką aplikację. Będzie ona polegała na automatycznym pobieraniu linków do wszystkich lub wybranych produktów w sklepie i nadpisania linku. Dzięki czemu podczas aktualizacji towaru nie zostanie wygenerowany nowy link.
W naszym artykule przedstawiliśmy proces zmiany nazwy produktu oraz treści adresu URL do jego strony. Ukazaliśmy zalety zachowania stałego linku, a także opisaliśmy krok po kroku sposób, który pozwala tego dokonać. Przy dużej ilości towarów zmiana nazwy produktów mogą być nieuniknione, a zachowanie pierwotnego linków może być żmudne, dlatego zaproponowaliśmy aplikację, która pozwoliłaby zautomatyzować cały ten proces.